Wednesday, June 24, 2015

IKLAN - BUFFET RAMADHAN TERBAIK DI PUTRAJAYA @ MARINA MENCECAH 400 ORANG SEHARI? - DARI KACA MATA GROUP BLOGGER KOMUNITI KURSUS KAHWIN

Assalamualaikum semua warga komuniti kursus kahwin, bakal2 pengantin .

Perkongsian certia dari blogger2 komuniti kursus kahiwn yang dijemput khas unutk berbuka di Marina Putrajaya

Isnin lepas, tanggal 22 Jun 2015, kami dari blogger komuniti kursus kahwin 1malaysia telah diterbangkan..ehh wah…macam jauh pulak kan..ayat yang sesuai.. didatangkan khas ke Marina Putrajaya dan berpeluang untuk menikmati hampir 80 juadah serta hidangan yang disajikan untuk majlis berbuka puasa di Marina Puratajaya



Untuk pengetahuan semua, marina putrajaya terletak di :-
Marina Putrajaya
Jalan p5/5
Persint 5
62200 Putrajaya (sebelah Pullman Hotel, 7 minit dari PICC)







Ok first time kami datang sni, kami terpukau dengan pemandangan malam yang megasyikan di tasik putrajaya..terpesona sehingga terlupa ang perut tengah lapar berpuasa satu hari.. 





www.buffetramadhan.com



www.buffetramadhan.com



Cantik kan permadangan di tasik putrajaya..


Kami tiba awal dan sempat meliha kerja-kerja akhir kakitangan buffet ramadhan melalukan sentuhan terakhir sebelum para tertamu dan jemputan VIP tiba.






www.buffetramadhan.com








Buffet ramadhan putrajaya yang lokasinya strategic dan tempat yang luas boleh memuatkan 500 tetamu dalam satu-satu masa selain permadangan yang indah dan damai dengan view yang mengadap tasik putrajaya

Kami juga sempat melihat kumpulan ghazal yang sedang berlatih untuk menemani para tetamu menjamu hidangan disediakan dengan alunan muzik melayu lama…terangkat mood admin 

www.buffetramadhan.com



Mungkin ramai anak2 generasi muda ini tertanya apa itu alunan Ghazal Kesenian Johor.

Ghazal merupakan satu kesenian tradisional masyarakat melayu negeri johor yang popular, pada peringkat permulaanya, seni muzik ghazal ini dsebut qamat yang bererti nyanyian dan beriuh rendah dikatakan berasal dari tanah arab. Pada akhir abab ke-19 kerajaan johor menjalin hubungan yang erat dengan kerajaan Riau-Lingga, beberapa orang dari golongan bangsawan johor sering berulan-alik ke riau, mereka sering dihiburkan dengan permainan ghazal. Ada di antara mereka itu telah mempelajari kesenian inidan memperkenalkan kesenian ini di Istana Sultan Johor, di Istana, kesenian muzik gazal ini telah mendapat perhatian daripada sultan, pembesar-pembersar dan lain-lain golongan istana. Jesteru itu, perkembangan ghazal ke peringkat rakyat jelata menjadi cepat dan pesat, sehingga kini, muzik ghazal sering dimainkan di pelbagai acara atau keramaian yang diadakan di negeri Johor Darul Ta’zim, dan kini kami membawa khas ke buffet ramadahan marina putrajaya untuk menemani anda semua berbuka puasa dengan ketenangan dan kedamaian.

Ok stop bercertia pasal ghazal sekejap..kita dah hampiri waktu berbuka puasa..jom tengok sajian yang dihidangkan terdapat 80 jenis menu yang mengiurkan dan kambing bakar..antara menu wajib dimana-mana buffet ramadhan..sangat lazat…makanan-makanan yang bakal dihidangkan ini bertemakan “Hidangan tradisi warisan budaya zaman dulu-dulu” cantik..hehe


www.buffetramadhan.com


www.buffetramadhan.com













Ni hanya beberapa makanan je tau..ada banyak lagi tapi tak boleh nak letak semua la..kang penuh dengan gambar pulak je kang..haha macam pembuka selera Marina putrajaya ada sediakan som tam, papaya salad, gado-gado, aneka keropok, acar, buah-buahan jeruk dan macam-macam lagi.

yang pasti kambing bakar jangan ketingalan sangat lazat dan menyelerakan


dan yang pasti membuat kami terliur ialah dessert pulak, ada ais kacang, chocolate fountain, ada bubur, apam balik, pengat durian dan pengat pisang pun ada ..dikatakan menu dessert ini akan bertukar dari hari ke hari

Okey..ramai yang tertanya harga buffet ramadhan di Marina Ptrajaya..harganya pastilah yang termurah dengan kualiti, perkhimatan dan suadanan ala hotel 5 bintang…bayaran hanya RM68 sahaja untuk dewasa dan RM38 untuk kanak-kanak..murahkan macam x percaya jee…pertama kali datang sini admin menjangkakan harga dalam RM120 satu pax tapi Cuma RM68 sahaja..untung laaa

Ok ini adalah gambar-gambar kami berbuka puasa di marina putrajaya bersama-sama hampir 400 tetamu yang lain…bismillah…










www.buffetramadhan.com




Disamping kami berbuka puasa kami turut dihidangkan dengan alunan merdu ghazal  yang dibawa khas persatuan kebudayaan yagn berpengalaman dan professional


Jika anda sedang tercari-cari tempat untuk berbuka di bulan ramadhan ini kami mengesyorkan anda 100% untuk berbuka di Marina putrajaya, selain harga dia yang amat berbaloi ianya juga sesuai untuk anda yang inginkan suasana yang tenang dan damai.



www.buffetramadhan.com

Monday, April 27, 2015

SENARAI PUSAT-PUSAT KURSUS PERKAHWINAN DI SEKITAR KUALA LUMPUR, TTDI, DAMANSARA, WANGSA MAJU, GOMBAK, SETAPAK, SETIAWANGSA, CHERAS DAN PUTRAJAYA

SENARAI PUSAT KURSUS PERKAHWINANDENGAN KERJASAMA JABATAN AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN SEKITAR KUALA LUMPUR, TTDI, CHERAS, PUTRAJAYA 2015

CODE
ADD
DAY & TIME
WANIS /
MAJU JUNCTION

PUSAT KURSUS KAHWIN WANIS
TINGKAT 1 MEDAN TUANKU JALAN TUANKU AB RAHMAN KL
( Depan Maju Junction , bersebelahan Hotel Lotus , atas Restaurant Hanifa )

Sabtu –Ahad
Rabu Khamis

Sabtu 0930-0700
Ahad 0900-0130



AL HASNI
SETAPAK / DANAU


18-4-1 BLOCK F JALAN SEMARAK API 3 DIAMOND SQUARE COMMERCIAL CENTER SETAPAK KL
( Belakang Bank Rakyat )

Sabtu 0930-0700
Ahad 0900-0130
BANDAR SRI PERMAISURI

MASJID AL NAJIHIN
JALAN SRI PERMAISURI BANDAR SRI PERMAISURI CHERAS KL

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
BANDAR TUN RAZAK
BTR

SURAU AL ITTIHADIAH
DEWAN BUNGA RAYA JALAN OFF JALAN TENTERAM 1 BANDAR TUN RAZAK 56000 CHERAS KL
( Belakang Balai Bomba Bandar Tun Razak )

Sabtu 0930-0700
Ahad 0900-0130
CAHAYA SURIA / UTC

PUSAT KURSUS KAHWIN INSAN
TINGKAT 6 BANGUNAN CAHAYA SURIA KL
( Bersebelahan Mydin )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
CHERAS / ALAM DAMAI

JOM KAHWIN.MY
46-1 JALAN ALAM DAMAI 1, DAMAI 23, ALAM DAMAI CHERAS
( Lajuran Klinik  1 Malaysia Alam Damai )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
GOMBAK

PUSAT KURSUS KAHWIN IDAMAN
NO 49B JALAN JERNAI 2 KOMPLEKS IDAMAN OFF JALAN GOMBAK
( Belakang Pasaraya Ong Tai Kim )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
LPPKN

PUSAT KURSUS KAHWIN TENC
AUDITORIUM TINGKAT 13 BANGUNAN LPPKN
( Sebelah Hotel Quality , belakang Medan Mara )

Sabtu 0930-0700
Ahad 0900-0130
MARA


PUSAT KURSUS KAHWIN
MEDAN MARA
TINGKAT 2
( Berhampiran Sogo , bersebelahan Pertama Kompleks )
Sabtu –Ahad
Rabu Khamis
0200-0700
0900-0600
MASJID BANGSAR


DEWAN KULIAH MASJID SAIDINA ABU BAKAR AS SIDDIQ
JALAN ARA BANGSAR KL
( Bersebelahan Medan Selera Bangsar )

Sabtu 0930-0700
Ahad 0900-0130
MASJID NEGARA

PUSAT KURSUS KAHWIN PPKI
BILIK TAKLIMAT TINGKAT BAWAH MASJID NEGARA, KL

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
PERTAMA KOMPLEKS

PUSAT KURSUS KAHWIN IBU KOTA
LOT 3.9 TINGKAT 3 PERTAMA KOMPLEKS JALAN TUANKU AB RAHMAN KL
( Bersebelahan Sogo )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
BTS / SG BESI

PUSAT KURSUS KAHWIN SG BESI
NO10-2 2ND FLOOR JALAN TASIK UTAMA 7 MEDAN NIAGA TASIK DAMAI 57000 SG BESI KL
( Berhampiran LRT Sg Besi , Lake Fields , Subway , Bank Mualamat )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
SETIAWANGSA

KURSUS KAHWIN MAHLIGAI FIRDAUS
TINGKAT 2 BANGUNAN PRIMA PENINSULAR JALAN SETIAWANGSA 11 TAMAN SETIAWANGSA
( Depan Giant Setiawangsa )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
TTDI

KURSUS KAHWIN WEP
TINGKAT 1 MASJID AT TAQWA JALAN DATUK SULAIMAN TTDI KL

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
WANIS / MAJU JUNCTION

PUSAT KURSUS KAHWIN WANIS
TINGKAT 1 MEDAN TUANKU JALAN TUANKU AB RAHMAN KL
( Depan Maju Junction , bersebelahan Hotel Lotus , atas Restaurant Hanifa )

Sabtu –Ahad
Rabu Khamis

0930-0700
0900-0130
WANGSA MAJU

KURSUS KAHWIN RIHAN
NO 7-1 JALAN WANGSA DELIMA 1A SEKSYEN 5 WANGSA MAJU KL
( Berhampiran Wangsa Walk , Belakang Burgerking , NZ Curry House )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
ZURA AKADEMIK / BANGSAR

TINGKAT 1 KOMPLEKS NIAGA UTAMA , BANGSAR UTAMA
( Belakang Dataran Maybank )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
PUTRAJAYA, P7

LEVEL P3 PARK & RIDE PUTRAJAYA CENTRAL P7

Sabtu 0930-0700
Ahad 0900-0130
PUTRAJAYA, P9

KURSUS KAHWIN WEP
DEPAN KOMPLEKS KEJIRANAN P9
BILIK LATIHAN TINGKAT 1 JALAN P9E , P9 , PUTRAJAYA
( Atas Restaurant Darul Salam )

Sabtu 0200-0630
Ahad 0900-0600
PUTRAJAYA, P15

NO 80B JALAN DIPLOMATIK P15
DIPLOMATIK PUTRAJAYA
( Berdekatan Mydin , atas Pizza Hut )

Sabtu 0830-0430
Ahad 0900-0400
KURSUS KAHWIN
RABU KHAMIS
(MAJU JUNCTION)

PUSAT KURSUS KAHWIN WANIS
TINGKAT 1 MEDAN TUANKU JALAN TUANKU AB RAHMAN KL
( Depan Maju Junction , bersebelahan Hotel Lotus , atas Restaurant Hanifa )


RABU 0930-0700
KHAMIS 0900-0130
KURSUS KAHWIN
RABU KHAMIS
(MEDAN MARA
KL)

PUSAT KURSUS KAHWIN MEDAN MARA
TINGKAT 2
( Berhampiran Sogo , bersebelahan Pertama Kompleks )

RABU 0200-0700
KHAMIS 0900-0600

Untuk Tempahan

Sila SMS:

"Kod Kurus, Nama2 peserta, Tarikh Nak Kursus"

Contoh

P15, Azhem abu bakar, Abdul fatah bin Sidik, Adila bt abd rahman, 2-3/5/15

HANTAR KE : 012-294 3040